12. maaliskuuta 2017

Kuorruteunelmia kotikokeille

Tämän viikon tehtävänämme oli keksiä kuvitteellinen yritys, joka pyrkii tavoittamaan asiakkaansa innovatiivisilla tavoilla ja markkinoimaan omaa tuotettaan kohderyhmälleen tehokkaasti nykyajan toimintaverkossa. 





Blogimme teeman mukaisesti loimme yrityksen, joka myy valmiskakkuja ja kuorrutteita. Eyesnacking-kulttuuriin kuuluu herkullisten ruoka-annosten silmäruokailu, joten yrityksellä on paljon erilaisia mahdollisuuksia tavoittaa potentiaaliset asiakkaansa sosiaalisella verkostoitumisella ja mainonnalla.

Olemme laatineet suunnitelman, jossa yritys ja tuotteet saavat näkyvyyttä ja samalla asiakkaat pystyvät itseään toteuttamalla osallistumaan aktiivisesti markkinointiin:

  • Primääri kohderyhmä on naiset, joista varsinkin nuorille kohdennetaan markkinointia (näistä lisää myöhempänä).
  • Jokaisella itseään kunnioittavalla yrityksellä on nykyään omat Facebook-sivut. Facebookissa kakkufirmamme pystyy verkostoitumaan, tekemään yhteistyötä tai jopa järjestämään kampanjoita muiden samankaltaisten yritysten kanssa.
  • YouTubessa on paljon suosittuja kakku- ja kuorrutusvideoita, joten esimerkiksi Cakes StepByStep -kanavan ylläpitäjille (https://www.youtube.com/channel/UCjA7GKp_yxbtw896DCpLHmQ) voidaan lähettää kuorrutteita testiin, jotta he voivat käyttää niitä kanavallaan ja antaa paljon kaivattua mainostusta uusille tuotteille.
  • Samalla tavalla kuin YouTubessa, suositut leivontabloggaajat herättävät paljon kiinnostusta yrityksen kohdeyleisössä. Taitavalla tuotesijoittelulla saadaan herätettyä ostajissa mielenkiintoa yritystä ja sen tarjoamia tuotteita kohtaan.
  • Yrityksellä on oma snapchat, jossa julkaistaan demovideoita ja kuvia hienoista luomuksista. 
  • Instagramissa julkaistaan minivideoita, joista voi nauttia ja saada inspiraatiota omiin kokeiluihin. Asiakkaat voivat lähettää omista kakuistaan kuvia ja yhtiö julkaisee kerran viikossa parhaimman omalla instagram-tilillään.


http://www.rainbowtick.co.nz/files/2016/02/full_4418_273465_RainbowRosetteCake_1.png







Käytettyjen kuvien lähteet:
https://www.facebook.com/images/fb_icon_325x325.png
http://static.wixstatic.com/media/336b00_7b28d243ace04e9a8cb60a9f451c2e77~mv2.jpg
https://www.prophesee.in/wp-content/themes/bb-theme/img/Snapchat.svg



             

Tämän viikon kirjoittajana olen siis minä, Emilia! Olen 22-vuotias, ensimmäisen vuoden viestinnän opiskelija ja olen kotoisin Seinäjoelta, noilta ihanilta Etelä-Pohjanmaan lakeuksilta. Harrastuksiini kuuluu laulaminen ja valokuvaaminen, ystäviä tietenkään unohtamatta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti